Zbirka znanja › Finančna uprava RS (FURS) ›

NAJNIŽJA POKOJNINSKA OSNOVA PDF

Odpri izvirnik ↗ https://www.fu.gov.si/fileadmin/Internet/Davki_in_druge_dajatve/Podrocja/Prispevki_za_socialno_varnost/Opis/najnizja_pokojninska_osnova.pdf

VirFinančna uprava RS (FURS)
Na viru posodobljeno22. 12. 2014
Zadnjič preverjeno14. 11. 2026
Zadnja zaznana spremembani sprememb
V zbirki od6. 11. 2026

Povezane teme iz Priročnika SPOT

  • Osnovno svetovanje 4.6 · osnovami vsebinskega marketinga

Vsebina

NAJNIŽJA POKOJNINSKA OSNOVA

Z Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - ZPIZ-1 je določeno (četrti odstavek 208.

člena), da je najnižja osnova za obračun prispevkov, za zavarovance iz drugega odstavka 15. člena

tega zakona (družbeniki zasebnih družb in zavodov v RS, ki so poslovodne osebe in niso zavarovane

na drugi podlagi), najnižja pokojninska osnova.

Najnižjo pokojninsko osnovo objavi Zavod za pokojn insko in invalidsko zavarovanje na podlagi 48.

člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - ZPIZ-1.

Po pojasnilu MDDSZ se tudi po uveljavitvi Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - ZPIZ-

2 v letu 2013 za določitev zavarovalne osnove zavezancev - lastnikov zasebnih podjetij (zavarovalna

podlaga 040) kot element določanja minimalne osnove za te zavezance uporablja znesek na jnižje

pokojninske osnove, ki je veljala do prenehanja veljavnosti 208. člena Zakona o pokojninskem in

invalidskem zavarovanju - ZPIZ-1 (in torej ne znesek najnižje pokojninske osnove, določene v skladu z

Zakonom o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - ZPIZ-2). Ta znesek se kot minimalna osnova

za prispevke za zavezance, ki so v zavarovanje po zavarovaln i podlagi 040 vstopili pred 1. 1. 2014,

upošteva tudi v letu 2014 - vse do meseca, v katerem se uvrstijo v novo zavarovalno osnovo na

podlagi dobička v letu 2013, v skladu s 145. členom Zakona o pokojninskem in invalidskem

zavarovanju - ZPIZ-2 in Pravilnikom o določanju zavarovalne osnove.

Na osnovi objavljene najnižje pokojninske osnove izračunane zavarovalne osnove za zgoraj navedene

zavarovance so razvidne iz naslednje tabele:

Mesec/Leto

Znesek neto

najnižje

pokojninske

osnove v EUR

Povprečna

stopnja

davkov in

prispevkov

Količnik za

preračun v

bruto

Znesek bruto

najnižje

pokojninske

osnove v EUR

Objava v

Uradnem listu

RS

November 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Oktober 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

September 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Avgust 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Julij 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Junij 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Maj 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

April 2014 551,16 34,54 % 1,52765 841,98 12/11; 24/14

Marec 2014 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Februar 2014 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Januar 2014 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

December 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

November 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Oktober 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

September 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Avgust 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Julij 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Junij 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Maj 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

April 2013 551,16 35,01 % 1,5387 848,07 12/11; 29/13

Marec 2013 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Februar 2013 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Januar 2013 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

December 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

November 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Oktober 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

September 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Avgust 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Julij 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Junij 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Maj 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

April 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Marec 2012 551,16 35,24 % 1,54416 851,07 12/11; 24/12

Februar 2012 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Januar 2012 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

December 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

November 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Oktober 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

September 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Avgust 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Julij 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Junij 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Maj 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

April 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Marec 2011 551,16 35,34 % 1,54655 852,40 12/11; 22/11

Februar 2011 551,16 35,37 % 1,54727 852,79 12/11; 22/10

Januar 2011 545,70 35,37 % 1,54727 844,35 94/10; 22/10

December 2010 545,70 35,37 % 1,54727 844,35 94/10; 22/10

November 2010 545,70 35,37 % 1,54727 844,35 94/10; 22/10

Oktober 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

September 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Avgust 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Julij 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Junij 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Maj 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

April 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Marec 2010 544,61 35,37 % 1,54727 842,66 13/10; 22/10

Februar 2010 544,61 35,33 % 1,54631 842,14 13/10; 23/09

Januar 2010 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

December 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

November 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Oktober 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

September 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Avgust 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Julij 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Junij 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Maj 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

April 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Marec 2009 535,51 35,33 % 1,54631 828,06 15/09; 23/09

Februar 2009 535,51 35,05 % 1,53965 824,50 15/09; 33/08

Januar 2009 517,40 35,05 % 1,53965 796,61 111/08; 33/08

December 2008 517,40 35,05 % 1,53965 796,61 111/08; 33/08

November 2008 517,40 35,05 % 1,53965 796,61 111/08; 33/08

Oktober 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

September 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Avgust 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Julij 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Junij 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Maj 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

April 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Marec 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Februar 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

Januar 2008 494,65 35,05 % 1,53965 761,59 21/08; 33/08

December 2007 476,54 36,20 % 1,5674 746,93 108/07; 26/07

November 2007 476,54 36,20 % 1,5674 746,93 108/07; 26/07

Oktober 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

September 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Avgust 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Julij 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Junij 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Maj 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

April 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Marec 2007 467,20 36,20 % 1,5674 732,29 17/07; 26/07

Februar 2007 467,20 36,40 % 1,5723 734,58 17/07; 28/06

Januar 2007 450,10 36,40 % 1,5723 707,69 121/06; 28/06

Vprašaj pomočnika o tej strani