Zbirka znanja › Portal SPOT ›

Prispevki za socialno varnost

Odpri izvirnik ↗ https://spot.gov.si/sl/teme/prispevki-za-socialno-varnost

VirPortal SPOT
Na viru posodobljeno6. 10. 2026
Zadnjič preverjeno14. 11. 2026
Zadnja zaznana spremembani sprememb
V zbirki od6. 11. 2026

Povezane teme iz Priročnika SPOT

  • Osnovno svetovanje 4.3 · razumevanje socialnih zavarovanj in prednostnih oblik zavarovanja
  • Osnovno svetovanje 4.3 · osnove obračunavanja prispevkov
  • Osnovno svetovanje 4.1 · osnovah varnosti in zdravja pri delu
  • Osnovno svetovanje 4.3 · osnovne vrste davkov

Vsebina

Kazalo

Dohodki iz delovnega razmerja - pogodba o zaposlitvi

Registrirani s.p.

Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost

Prvič registrirani s.p.

Pavšalni prispevki

Prijava v obvezna socialna zavarovanja

Obvezni zdravstveni prispevek (OZP)

Prispevek za dolgotrajno oskrbo

Dohodki iz delovnega razmerja - pogodba o zaposlitvi

Podjetja, ki izplačujejo plačo, morajo od izplačanih dohodkov obračunati in plačati akontacijo dohodnine ter prispevke za socialno varnost.

Glavni delodajalec (delavec pri njem dosega pretežni del dohodka) akontacijo dohodnine izračuna tako, da za posamezni dohodek uporabi stopnje dohodnine in lestvico iz 122. člena Zakona o dohodnini - ZDoh-2, preračunano na 1/12 leta in upošteva tudi 1/12 zneska olajšav, določenih v ZDoh-2.

Delodajalec, ki ni glavni delodajalec, akontacijo dohodnine izračuna po stopnji 25 %.

Delodajalec obračuna in plača tudi prispevke za socialno varnost zavarovanca (delojemalca) in delodajalca.

E-postopki SPOT

Prijava v obvezna socialna zavarovanja (obrazec M-1)

Začni

Prijava/odjava zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12)

Začni

Registrirani s.p.

Osebe, ki so obvezno zavarovane na podlagi statusa fizične osebe, ki opravlja samostojno dejavnost (samozaposlene osebe), prispevke plačujejo od zavarovalne osnove, določene po predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju.

Zavarovalna osnova se določi glede na doseženi dobiček samozaposlene osebe v preteklem letu.

Vrste, stopnje in znesek prispevkov, ki jih plačujejo samozaposlene osebe, so razvidne iz naslednje tabele:

Vrsta prispevka

Stopnja oz. znesek prispevka zavarovanca

Stopnja prispevka delodajalca

za pokojninsko in invalidsko zavarovanje

15,50 %

8,85 %

za zdravstveno zavarovanje

6,36 %

6,56 %

obvezni zdravstveni prispevek - OZP (mesečni pavšal; od januarja 2024 dalje)*

39,36 EUR

za dolgotrajno oskrbo (od julija 2025 dalje)

2 %

za starševsko varstvo

0,10 %

0,10 %

za zaposlovanje

0,14 %

0,06 %

za poškodbe pri delu in poklicne bolezni

/

0,53 %

SKUPAJ

24,10 % + mesečni pavšal OZP

16,10 %

OSNOVE za plačilo prispevkov za socialno varnost:

https://www.fu.gov.si/davki_in_druge_dajatve/podrocja/prispevki_za_socialno_varnost/osnove_za_placilo_ter_zneski_prispevkov_za_socialno_varnost/

*Za obdobje od januarja 2024 do februar 2025 znaša OZP 35,00 eur. Za obdobje od februar 2025 do februar 2026 znaša 37,17 eur.

Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost

Za mesec januar 2017 in naprej davčni organ sestavlja predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga vroča zavezancu elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec.

Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, mora zavezanec sam predložiti obračun OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec, prispevki pa morajo biti plačani najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.

Davčni organi zavezancem NE pošiljajo nobenih položnic za plačilo obveznih prispevkov za socialno varnost.

Prvič registrirani s.p.

PRVIČ registrirani s.p.-ji so prvih 24 mesecev poslovanja upravičeni plačevati nižje prispevke za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, in sicer prispevek zavarovanca in prispevek delodajalca. To velja od 1. 7. 2013 dalje na podlagi določbe 14. odstavka 145. člena ZPIZ-2.

V prvih 12 mesecih poslovanja po prvem vpisu v poslovni register ali drug register ali evidenco so zavezanci oproščeni plačila dela prispevka zavarovanca in prispevka delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v višini 50 %, v naslednjih 12 mesecih pa so oproščeni plačila dela prispevka zavarovanca in delodajalca za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v višini 30 % zneska prispevka.

Če se prvih 12 mesecev od prve registracije izteče med mesečnim obdobjem, za katerega se predlaga obračun prispevkov, mora zavezanec za ta mesec oddati dva ločena obračuna OPSVZ:

  • enega za obdobje, v katerem uveljavlja 50 % ter
  • drugega, v katerem uveljavlja 30 % oprostitev plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Več o prispevkih za socialno varnost samozaposlenih

Pavšalni prispevki

Osebe, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic (samostojno opravljajo dejavnost npr. prek podjemne pogodbe in v zavarovanje niso vključene na podlagi opravljanja dejavnosti dejavnosti ali imajo npr. sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas in imajo registrirano dopolnilno dejavnosti, torej »popoldanski s.p), morajo plačati prispevek za pokojninsko in invalidsko, za zdravstveno zavarovanje in za dolgotrajno oskrbo v pavšalnem znesku.

Zneski pavšalnih prispevkov

Več o prispevkih za zavezance, ki opravljajo dejavnost kot postranski poklic

Davčni organi zavezancem NE pošiljajo nobenih položnic za plačilo pavšalnih prispevkov.

Prijava v obvezna socialna zavarovanja

Delodajalec lahko odda prijavo zavarovanca v obvezna socialna zavarovanja na portalu SPOT ali katerikoli točki SPOT. Samozaposlene osebe same vložijo prijavo (obr. M1) v obvezna socialna zavarovanja na portalu SPOT (razpolagati morajo z ustreznim kvalificiranim digitalnim potrdilom) ali kateri koli točki SPOT.

Obvezni zdravstveni prispevek (OZP)

S 1. januarjem 2024 je bil uveden obvezni zdravstveni prispevek (OZP), ki se za obdobje od januarja 2024 dalje plačuje za vse zavarovance, ki plačujejo ostale obvezne prispevke za zdravstveno zavarovanje. Za obdobje od vključno meseca januarja 2024 do vključno februarja 2025 je znašal OZP 35 EUR mesečno. Za obdobje od marca 2026 do vključno februarja 2027 OZP znaša 39,36 EUR. OZP se uskladi enkrat letno, in sicer 1. marca z rastjo povprečne bruto plače v Republiki Sloveniji v preteklem letu po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije.

OZP se plačuje sočasno s plačilom ostalih obveznih prispevkov za socialno varnost in se pobira v istem postopku ter na isti način kot ostali obvezni prispevki. FURS pobira OZP za zavezance, ki tudi ostale obvezne prispevke plačujejo pri FURS na podlagi predpisanih obračunov (REK, OPSV obrazci).

Prispevek za dolgotrajno oskrbo

S 1. julijem 2025 je bil uveden nov obvezni prispevek za dolgotrajno oskrbo (DO), ki se za obdobje od julija 2025 dalje plačuje za vse zavarovance, ki plačujejo ostale obvezne prispevke za zdravstveno zavarovanje. Pri zaposlenih znaša prispevek 1 % v breme delojemalca in 1 % v breme delodajalca. Pri samozaposlenih, družbenikih in kmetih, ki so vključeni v obvezno socialno zavarovanje, se prispevek plačuje v višini 2 % od zavarovalne osnove.

Prispevek za DO se plačuje sočasno s plačilom ostalih obveznih prispevkov za socialno varnost in se pobira v istem postopku ter na isti način kot ostali obvezni prispevki. FURS pobira prispevek za DO za zavezance, ki tudi ostale obvezne prispevke plačujejo pri FURS na podlagi predpisanih obračunov (REK, OPSV obrazci).

Podrobnejša pojasnila o obračunavanju OZP in prispevka za DO so na voljo v podrobnejših opisih na spletni strani Finančne uprave, po posameznih vrstah zavarovancev:

  • Dohodek iz delovnega razmerja
  • Navodila za izpolnjevanje obračuna davčnih odtegljajev (REK-O obrazec)
  • Plačevanje prispevkov za socialno varnost za zavarovance – samozaposlene osebe
  • Plačevanje prispevkov za socialno varnost za zavarovance – družbenike
  • Plačevanje prispevkov za socialno varnost za zavarovance – kmete
  • Plačevanje prispevkov za socialno varnost za zavarovance – kmete, prostovoljno vključene v zavarovanje
  • Plačevanje prispevkov za socialno varnost za zavarovance, prostovoljno vključene v pokojninsko in invalidsko zavarovanje in v zavarovanje za primer brezposelnosti
  • Predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
  • Brošura o plačevanju prispevkov za socialno varnost

Na spletnih straneh Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije so objavljene podrobnejše informacije o novem obveznem zdravstvenem prispevku in pogosta vprašanja in odgovori.

Vprašaj pomočnika o tej strani