Knowledge base › SPOT portal ›

Socialna varnost in zavarovanja

Open original ↗ https://spot.gov.si/sl/poslovanje/zaposlovanje-in-delovno-razmerje/socialna-varnost-in-zavarovanja

SourceSPOT portal
Updated at source6 Oct 2026
Last checked14 Nov 2026
Last detected changeno changes
In the knowledge base since6 Nov 2026

Related topics from the SPOT Handbook

  • Basic advice 4.2 · postopke prijave v obvezna socialna zavarovanja

Content

Shown in the original Slovenian. Ask Piko for an English summary below.

Socialna varnost in zavarovanja se urejajo preko obveznih socialnih zavarovanj. Obvezna socialna zavarovanja zajemajo pet zavarovanj, ki se urejajo preko enotnih obrazcev (M-1 prijava, M-2 odjava in M-3 sprememba podatkov). Zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni pa ni obvezno samo za delavce ampak tudi za osebe opredeljene v 17. in 18. členu ZZVZZ in se za njih urejajo preko obrazca M12.

V obvezna socialna zavarovanja so zajeta naslednja zavarovanja:

  • pokojninsko in invalidsko zavarovanje,
  • zdravstveno zavarovanje,
  • zavarovanje za starševsko varstvo,
  • zavarovanje za primer brezposelnosti
  • zavarovanje za dolgotrajno oskrbo.

Postopki, katerih zavezanci so pravne ali fizične osebe vpisane v Poslovni register Slovenije se izvajajo le elektronsko:

  • preko portala SPOT,
  • kadrovskega vmesnika, ki omogoča elektronski prenos podatkov iz kadrovske aplikacije pri delodajalcu ali
  • na eni od točk SPOT, kjer elektronsko vlogo po vašem pooblastilu pripravi uslužbenec točke SPOT.

V primeru, ko je zavezanec fizična oseba (npr. kmet) vlogo odda z obrazcem v papirni obliki:

  • na najbližji območni enoti ali izpostavi ZZZS ali
  • po pošti.
e-postopki SPOT

Prijava v obvezna socialna zavarovanja (obrazec M-1)

Začni

Odjava iz obveznih socialnih zavarovanj (obrazec M-2)

Začni

Sprememba podatkov v obveznem socialnem zavarovanju (obrazec M-3)

Začni

Prijava/odjava zavarovanja za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni (obrazec M12)

Začni

Stopnja prispevkov in plačevanje obveznega socialnega zavarovanja

Socialna varnost v Sloveniji temelji na plačevanju prispevkov, ki jih vsi zaposleni, njihovi delodajalci in samozaposleni plačujejo v sistem socialne varnosti. Višina prispevkov, ki jih plačujeta delodajalec in delavec, je določena z Zakonom o prispevkih za socialno varnost.

Prispevke za socialno varnost zaposlenih delavcev kot davčni odtegljaj odtegne in odvede delodajalec, plačajo pa se v breme delodajalca in v breme delavca ob izplačilu mesečne plače. Osnova za obračun prispevkov je bruto plača in nadomestila plače ter drugi prejemki iz delovnega razmerja (osnove so določene v 144. členu ZPIZ-2).

Stopnje in zneski prispevkov delodajalca in delavca so:

Prispevek za:

delodajalec

delavec

  • pokojninsko in invalidsko zavarovanje

8,85

15,50

  • obvezno zdravstveno zavarovanje

6,56

6,36

  • obvezni zdravstveni prispevek - OZP (mesečni pavšal; od januarja 2024 dalje)*

39,36 EUR

  • starševsko varstvo

0,10

0,10

  • dolgotrajno oskrbo

1,00

1,00

  • zaposlovanje

0,06

0,14

  • zavarovanje za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v obveznem zdravstvenem zavarovanju

0,53

/

SKUPAJ:

17,10

23,10 + mesečni pavšal OZP

Po navedenih stopnjah plačujeta prispevke tudi samostojni podjetnik in družbenik, ki je poslovodna oseba.

*Opomba: Za obdobje od januar 2024 do februar 2025 znaša OZP 35,00 eur. Za obdobje od februar 2025 do februar 2026 znaša 37,17 eur.

Ask Piko about this page